SILNIKI PRĄDU PRZEMIENNEGO Z PRZEKŁADNIĄ SYNCHRONICZNE. AC SYNCHRONOUS GEAR MOTORS
Silniki synchroniczne (prądu przemiennego) z wbudowaną przekładnią zębatą. Bardzo cicha praca dzięki niskim obrotom samego silnika przed redukcją: 375 obr/min, oraz brakowi szczotek i komutatora. Na fotografii widać, że trzy najbardziej obciążone koła zębate, w tym koło wyjściowe, są wykonane ze stali. Pozostałe z tworzywa. Stały pobór mocy, niezależny od obciążenia pracą silnika. Prędkość obrotowa, z definicji, jest stała i zależna jedynie od częstotliwości prądu zasilającego z którą to następuje synchronizacja. Inaczej niż w silniku asynchronicznym, silnik ten nie będzie pracował poza prędkością synchroniczną. Popada on wtedy w stan niestabilny – wibracje, brak obrotów. Ta właściwość może być jednak dużą zaletą, ze względu na stałość obrotów w dużym zakresie obciążenia silnika, od zera do obciążenia granicznego i natychmiastowy rozruch. Silniki tu opisywanej serii 49TYJ standardowo nie mają ustalonego kierunku obrotów. Kierunek obrotów jest przypadkowy, zależny od momentu włączenia i pozycji na jakiej silnik poprzednio się zatrzymał. Zastosowanie w reklamie i efektach świetlnych. Na zamówienie oferujemy ciekawą wersję z elektroniczną przetwornicą pozwalającą zasilać silnik napięciem stałym 12V (np. z zasilacza podświetlenia LED)
- napięcie zasilające … 230V
- częstotliwość napięcia … 50Hz
- napięcie startowe … 185V
- moc pobierana … ≤4W
- przyrost temperatury … ≤60°C
Dane techniczne serii 49TYJ
typ | napięcie znamionowe prądu przemiennego rated voltage | prędkość obrotowa rotating speed | moment obrotowy torque |
---|---|---|---|
V | obr/min RPM | kg.cm | |
49TYJ-1,5R | 230 | 1,5 | 10 |
49TYJ-3R | 230 | 3 | 5 |
49TYJ-5R | 230 | 5 | 4 |
49TYJ-10R | 230 | 10 | 2,5 |
49TYJ-33R | 230 | 33 | 0,7 |